Wednesday, February 11, 2009

Kelas Sendeng oleh Pak Guru Jupri Ali

SMARTS amat berbesar hati menyambut kedatangan Pak Guru Jupri Ali dari Pemalang, Jawa Tengah yang sedang bercuti lebih kurang sebulan di Malaysia untuk memberi sedikit tunjuk ajar dalam seni mempertahankan diri. Pak Jupri telah menyatakan persetujuannya berkongsi ilmu bersama SMARTS.

Pak Jupri, 58 tahun merupakan pencen guru di Jawa Tengah yang masa lapangnya dihabiskan dengan mengajar Seni Silat Sendeng. Di tempat kelahirannya, Pak Jupri ini memang disegani dan dikenali ramai. Beliau merupakan 'orang lama' dalam bidang Persilatan dan Beladiri di Indonesia. Disamping itu, Pak Jupri juga mengamal perubatan tradisional atau lebih dikenali dengan gelaran 'paranormal' di Indonesia.

Dengan ini SMARTS berbesar hati menjemput tuan-tuan semua untuk datang dan merasa 'buah tangan' dari guru lama ini. Orang lama ini banyak petua dan pengalaman. Kita dapat satu dua buah atau teknik beladiri pun alhamdullilah. Ambil berkat kata orang tua.
Sesiapa yang berminat, kelas akan diadakan pada hari Jumaat 9.15 mlm - 10.45 mlm. Bermula pada Jumaat minggu ini 13 Febuari 09, selama sekurang-kurangnya 4 kali, iaitu sebulan atau 4 kali latihan pada setiap hari Jumaat.
Tiada bayaran tetap dikenakan cuma sekadar sumbangan ikhlas dari para peserta dialu-alukan.

Semua Di Jemput Hadir!

No comments:

Post a Comment