Monday, March 30, 2009

Bagus Betul Pelatih SMARTS!

Salam World

Alhamdullilah setelah hampir 4 bulan beroperasi SMARTS menerima pelatih baru samada dikalangan dewasa, remaja dan anak-anak. Syukur dipanjatkan lagi sekali kerana SMARTS juga mendapat dan menerima pelatih dari kaum Cina dan India. Selamat Datang Ke SMARTS!

Para jurulatih di SMARTS ini memang mempunyai kemahuan memberi dan mengajar kepada para pelatih 100% supaya para pelatih mendapat atau 'ganas' seperti jurulatih SMARTS. Ini menyebabkan kadang kala para jurulatih memberi latihan yang 'agak' kasar dan berat. Latihan berbentuk latih tubi sampai teknik kaki diulang hingga 30-40 kali hanya untuk 1 teknik memang membuatkan pelatih berpeluh dan nampak penat walaupun latihan baru sahaja diadakan dalam 30minit.

Tambahan pula dengan kelas dewasa dimana jurulatihnya sejak kebelakangan ini suka dengan gaya tekan tubinya tanpa henti 100 kali. Jurulatih lain yang mengikutnya pun hanya mencecah 60 atau 80 kali sahaja. Itu pun jurulatih berkenaan mahu meningkatkan hingga 150 kali pada latihan yang akan datang. Mungkin kali yang lain 200 kali. Kemudian dengan latihan ala-ala pergaduhan sebenar yang sememangnya kasar. Pukul-pukulan yang terlepas itu memang tidak perlu di cakapkanlah. Waduh... Waduh.... Mau bikin kami jadi apa pak?.. Mungkin Jurulatih berkenaan mendapat ilham setelah lama betapa di atas langit kots?.. hihi

Walaubagaimana pun latihan yang diberikan oleh jurulatih samada dari SMARTS sendiri atau dari luar seprti Sir Adam atau Sir Din, para pelatih dengan sedaya upaya berusaha mengikutnya. Yang paling penting sekali mereka tidak mengeluh walaupun betapa lencunnya baju selepas itu. Brovo! Bravo! Tahniah diucapkan!!

Latihan sebegini bukanlah bermakna jurulatih mahu mendera pelatih tetapi jurulatih menginginkan supaya para pelatih ini menjadi lebih hebat dari jurulatih SMARTS di masa akan datang. Supaya para pelatih keluar sebagai pelatih yang berkualiti dan yang tahan lasak.

Adios!

No comments:

Post a Comment